تنها مسیر

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: در انتظار فرج باشید و از رحمت و کارگشایی خدا ناامید نشوید ،زیرا بهترین اعمال در نزد خدای بزرگ انتظار فرج است

.
تـــــــــــــــنها مســــــــــــــیر

NazSkin

تنها مسیر

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: در انتظار فرج باشید و از رحمت و کارگشایی خدا ناامید نشوید ،زیرا بهترین اعمال در نزد خدای بزرگ انتظار فرج است

چه شقـــــــــــــــــایــــــــــــق
چه گل پیچـــــــک و یـــــــــاس
جای یک گــــــــــل باقی است
تا نیـــــــــاید مهــــــــــــــــدی
زندگی زیبــــــــا نیســــــــــت

نویسندگان

موفق ترین موسیقی در انتقال مفاهیم شیطانی

شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۱۶ ب.ظ

http://www.8pic.ir/images/68350323142415232970.jpg


 تاکنون موسیقی متال و زیر شاخه‌های این سبک، خدمت شایانی به جریان شیطانی نموده است. سبک متال به علت ظرفیت بالا و هم‌خوانی و سنخیت بالایی که با سنت‌ها و آداب شیطانی دارد، توانسته است در انتقال مفاهیم شیطانی و رضایت بخش جلوه دادن مرام شیطان، چهره موفقی از خود به نمایش گذارد

موسیقى متال، داراى زیرمجموعه‌هاى زیادى است که برخى از آنان جزء مهم‌ترین گروه‌هاى شیطان‌پرست محسوب مى‌شوند؛ مانند هوى متال، بلک متال و… .

« Black Metal » از زمانى پدید آمد که نئووایکینگ‌هاى نروژ، در جست‌جوى راه و وسیله‌اى براى نابود کردن مسیحیت در نروژ و بعد در تمام دنیا بودند و در این‌راه، انسان‌هاى بسیارى را کشتند و کلیساهاى زیادى را آتش زدند و بلک متال را بى‌نهایت نواختند تا شاید خداى تاریکى‌ها باز گردد. موسیقى‌اى که بیانگر دنیاى تاریک، سرد و بى‌روح است و سبکى مملو از خشونت، مرگ و کشتار، به این گروه اختصاص دارد.

« Death Metal » مرگ، یگانه حقیقتى است که راه فرارى از آن نیست. درباره مفهوم مرگ، شیطان‌پرستان به دو دسته بسیار بزرگ تقسیم مى‌شوند:
دسته اول، کسانى هستند که خودآگاهانه، مرگ و ماندن در جهنم را ترجیح مى‌دهند.

دسته دوم، کسانى هستند که منکر مرگ هستند و بر این گمانند که پرستش شیطان، کفایت مى‌کند تا او آنان را از چنگال مرگ رهایى بخشد و عمرى جاودان، نصیب آنان گرداند.
از این لحاظ، دسته اول خطرناک‌ترند؛ زیرا آگاهانه به جنگى نامقدس در برابر خداوند روى مى‌آورند؛ جنگى که مى‌دانند در آخر به شعله‌هاى آتش ختم مى‌شود.

از نقطه نظر محتوا و مضمون، ابتذال و خشونت جزء لاینفک درون مایه‌های ترانه‌های شیطانی است؛ یعنی مضامینی که حول محورهای بی‌پروایی جنسی، القاء ترس در ذهن و جان دیگران و ضدیت با آموزه‌های وحیانی و الاهی می‌چرخد.

پاره‌ای از گروه‌های موسیقی مشهور، با شیطان‌پرستی ارتباطی ناگسستنی دارند؛ به گونه‌ای که بعضی از سران این گروه‌ها به دلایلی، نظیر جنون جنسی، تجاوز به عنف ، کتک کاری و افراط در مشروب‌خواری چند وقتی را پشت میله‌های زندان گذرانده‌اند.

 

 

مرلین منسون که نام حقیقی او ، « Brian Hugh Warner » است یک موسیقی‌دان و رهبر گروه « Marilyn Manson » می‌باشد.

وی تاکنون در قالب اشعار شیطانی و خشن و ضد دین در رواج شیطان‌گرایی نقش موثری داشته است. مضامین ضد مسیح و پاره‌کردن انجیل در هنگام اجرای کنسرت و خطابش به جمعیت که با صدای سنگین و خشکیده فریاد می‌زد:‌ « این است خدای شما » در مورد وی مشهور است. اعتقاد به بی‌اعتقادی و اعتقاد به پوچی و دعوت به پوچ‌گرایی پیام کلیپ‌های منسون است.

ترانه‌های گروه منووار ( که در زمان اصلاحات در ایران ترجمه، چاپ و منتشر شد ) چنان به مضامین خشن پرداخته که ترویج و نشر آلبوم‌های این گروه در بسیاری از کشورها ممنوع گردیده است. درون‌مایه اشعار این گروه، اباحی‌گری، هنجار‌شکنی، قانون‌گریزی، تعرض به سنت‌ها، وهن مذهب و مقدسات است. سوغات این گروه ممنوعه که به صراحت داعیه « شیطان‌پرستی » دارند؛ آثار مخرب روانی و آسیب‌های متعدد اجتماعی برای جوانان بوده است.

بسیاری از ایده‌های صهیونیست‌های مسیحی ( که اعتقاد به قدرت‌ها و نیروهای شگرف شیطان، بخش مشترک این ایده‌ها با شیطان‌پرستان است ) در اشعار سران متال به روشنی به چشم می‌خورد و عقیده در مورد قدرت بی‌نظیر شیطان در آخرالزمان درآن موج می‌زند.

در صحیفه حزقیال نبی در مورد آخرالزمان و آرماگدون [۱] آمده است: « باران‌های سیل آسا و تگرگ‌های سخت آتش تکان‌های سختی در زمین پدید خواهد آورد که کوه‌ها سرنگون خواهند شد و زمین منهدم می‌شود ».

مکان وقوع این جنگ در صحرای « مگید » و در شمال اسرائیل و کرانه غربی رود اردن است که به پیش‌بینی صهیونیست‌های مسیحی این جنگ میان نیروهای خیر ( یهودیان ) و نیروهای شر ( مسلمانان ) رخ می‌دهد و به همه دنیا کشیده می‌شود. [۲]

شاعر مشهور متال، « اریک آدامز » در آلبوم سلاطین فلزی آورده است:
« زمین با آتش در آمیخته می‌شود.

در جنگ آرماگدون ابتدا ترو مپت‌ها به صدا در می‌آیند.

و سپس تگرگ، آتش و خون بر تخت سلطنت شیطان فرو می‌ریزد.

موی او همانند جامه‌ای که حقیقت را پنهان می‌کند سفید است و چشمانش همانند آذرخش می‌درخشد ». [۳]

در ترانه‌های « بلک سبث »، ایده‌های آنتوان لاوی در باب سیطره شیطان بر جهان و انفعال خدا؛ به صورت واضح و صریح انعکاس یافته است؛ چنان که انکار معاد و رستاخیز و سخره گرفتن جهان پس از مرگ ( که در نوشته‌های لاوی به صورت برجسته‌ای مورد تاکید قرار گرفته است ) در این شعر منعکس گردیده است:

« …. چه معبودی است این‌که می‌ایستد و گریه‌های مردمش را گوش می‌دهد و کاری نمی‌کند؟

کدام دست به اعتراض بلند خواهد شد، در حالی‌که مردن مردم را می‌بیند؟

این چه‌گونه زندگی است؟ چه آینده‌ای در انتظارمان است؟

آه، آه، این نتیجه اشتباهات‌مان است ».

و
« … دنیای فانی کم‌کم ما را نابود می‌کند؛

فکر نمی‌کنم هیچ خدایی اکنون بتواند رستگارمان سازد؛

رستاخیز همین‌جاست؛

فردایی وجود نخواهد داشت؛

ای عیسی! پرسش‌های ما،

گویی هیچ‌گاه شنیده نشده‌اند.

… آیا به راستی بهشت و دوزخی وجود دارد؟

به من بگو که آیا آن بالا خدایی وجود ندارد؟!… ». [۴]

یا در مجموعه « قوم محزون » چنین آمده است:
« … ایستاده‌ام اینجا و تمام ایمانم را از دست داده‌ام؛

زندگی دوباره ممکن است دروغ باشد!

اما زندگی کنونی‌ام نیز ارزش درد کشیدن ندارد … ». [۵]

عبارات بالا دقیقا مضمون بندهایی از کتاب انجیل شیطانی لاوی است که در قالب موزون ریخته شده است. این در حالی است که مروجین و مترجمین ترانه‌های این گروه در کشور، سعی می‌کنند محتوای اشعار این گروه را « ضدجنگ » معرفی کند که بتوانند آن را با ارزش‌های دینی و فرهنگ بومی سازگار نشان دهند.

« دیو ماستین »‌ که در اعتراض به انجام حرکات وحشیانه متالیکا بر روی سن در هنگام اجرای کنسرت از اعضای گروه جدا شد و گروه « مگادث » را شکل داد؛ در مصاحبه‌ای با اظهار تنفر شدید از متالیکا می‌گوید :
« … من در کثافت غوطه می‌خوردم. وقتی جیمز هتفیلد سر خفاش زنده را با دندان جدا می‌کرد و خونش را می‌مکید ، می‌خواستم همان‌جا روی سن بالا بیاورم …. »

در جای دیگر آمده است: « …. متولد می‌شود از دوزخ

قدرت برتر شیطان

تا ویران کنند محراب کلیسا را

و کشتار کند آنان را که مسیحی متولد می‌شوند

کلیساها ویران می‌شوند

صلیب‌ها می‌شکنند

او می‌خندد در میان کفر

گویی که در سرزمین مرگ است

… و آخرین نبرد آغاز می‌شود

ضدمسیح و اهریم

فرشتگان و خدا می‌جنگند

ضدمسیح! … ». [۶] [۷]

پی‌نوشت:

[۱]. به « کوه مجیدو » ( Magiddo ) اطلاق می‌شود که در ۹۰ کیلومتری اورشلیم و ۳۱ کیلومتری جنوب غربی شهر کنونی حیفا واقع است. در اعتقادات مسیحی به پایان جهان آرماگدون گفته می‌شود که با کشته‌شدن ضد مسیح و پیامبر دروغین و با به زنجیر کشیده شدن شیطان خاتمه می‌یابد و در اسلام رد می‌شود.

[۲]. دیوید هاوری، مسیحیت، ترجمه عبدالرحیم اردستانی، مرکز مطالعات ادیان قم، ص ۳۸ – ۵۵

[۳]. سلاطین فلزی، منووار، اریک آدامز، انتشارات دژ، ص ۱۱۳

[۴].  شب را ورق بزن ص ۲۶۶ ـ ۲۶۸

[۵].  قوم محزون، نشر مس ص ۹۸

[۶]. همان، ص ۱۸ و ۲۰

[۷]. کاوشی در معنویت‌های نوظهور، ص ۲۷۴ – ۲۷۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی