تنها مسیر

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: در انتظار فرج باشید و از رحمت و کارگشایی خدا ناامید نشوید ،زیرا بهترین اعمال در نزد خدای بزرگ انتظار فرج است

.
تـــــــــــــــنها مســــــــــــــیر

NazSkin

تنها مسیر

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: در انتظار فرج باشید و از رحمت و کارگشایی خدا ناامید نشوید ،زیرا بهترین اعمال در نزد خدای بزرگ انتظار فرج است

چه شقـــــــــــــــــایــــــــــــق
چه گل پیچـــــــک و یـــــــــاس
جای یک گــــــــــل باقی است
تا نیـــــــــاید مهــــــــــــــــدی
زندگی زیبــــــــا نیســــــــــت

نویسندگان


هفته‌ای که گذشت سینمای ایران با خبرهایی از نیم بها شدن بلیت همزمان با آغاز اکران تابستان همراه بود.

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ هفته ای که گذشت سینمای ایران با خبرهای متفاوتی همراه بود. خبر اول اینکه:

 

تنها سینمای شرق استان تهران در آستانه بازگشایی


مالک تنها سینمای شرق استان تهران از بازگشایی سینما پرستوی دماوند در ماه جاری خبر داد.

 

مجتبی آذر با بیان اینکه باید از کسانی که در روند بازگشایی سینما پرستوی دماوند ما را یاری کردند قدردانی شود، اظهار داشت: در این زمینه، در حال پیگیری هستیم و درخواست‌هایی را به مقامات بالاتر ارسال کرده‌ایم.


وی با بیان اینکه نامه‌ای به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دایره سینمایی کشور و امور سینمایی ارائه داده‌ایم، افزود: درخواست کردیم که صوت و تصویر مورد نیاز این سینما مهیا شود.


مالک سینما پرستوی دماوند تصریح کرد: بخشنامه‌ای ابلاغ شده که مقرر کرده تا همه سینماهای کشور به سیستم ویدئو پروژکشن و صدای دالبی مجهز شوند.


وی گفت: اگر این روند به خوبی پیش رود، می‌‌توانیم یک بار دیگر شاهد بازگشایی تنها سینمای شرق استان تهران در ماه جاری باشیم.


آذر با بیان اینکه با بخش‌های خصوصی قرارداد بسته شده است، اظهار کرد: قرار است شرکت خصوصی تمام صندلی‌هایی که فرسوده و قدیمی شده است، را ترمیم و تعویض کند.


وی افزود: همچنین با بخش خصوصی دیگری صحبت شده تا کف سالن را به خاطر انعکاس صدا، موکت کند.


مالک تنها سینمای شرق استان تهران به بازدید مسئولان سینمایی از سینما پرستوی دماوند اشاره کرد و گفت: گام‌های خود را برای بازگشایی سینما برداشتیم و از مسئولان شهرستان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقع داریم که در این امر ما را یاری کنند.


آذر اظهار کرد: امیدواریم این روند به خوبی پیش رود تا مردم شهرستان دماوند و شهرهای حومه را در ماه جاری برای دیدن فیلم به سینما پرستو دعوت کنیم و ثواب این امر به همه کسانی که در بازگشایی این سینما گام به گام تلاش کردند، برسد.


سعیدی‌پور: طرح نیم بها در صورتی شدنی است که فرهنگ سینما رفتن را بلد باشیم

 

مدیر سینمای آزادی گفت: اجرای این طور طرح‌ها را باید در زمانی داشته باشیم که فرهنگ سینما رفتن را به مردم یاد بدهیم چون در فصل مرده کسی به سینما نمی‌رود.
 
 رضا سعیدی پور مدیر سینما آزادی در خصوص اجرای طرح بلیت نیم‌بها در دو سانس اول تابستان عنوان کرد: ما حدود دو سال است که خودمان این طرح را اجرا می‌کنیم یعنی سیما آزادی جزء سینماهایی است که دو سانس اولش نیم‌بها است و اجرای این طرح اتفاق جدیدی نیست.


وی افزود: من طی سالیان گذشته پیشنهاد داده بودم که سینماها بر اساس جغرافیای خودشان طرح‌هایی را ارائه بدهند که مخاطب را به سینما بکشاند.


سعیدی‌پور عنوان کرد: در حال حاضر سینما سپیده به مدت دو سال است که در سانس‌های اول بلیت‌اش نیم ‌بها است البته سینما فردوسی نیز یک ماه است که بلیت نیم‌بها توزیع می‌کند.


تدوین «آتش‌بس 2» تمام شد/آغاز صداگذاری از هفته آینده

 

تهیه کننده فیلم سینمایی«آتش‌بس2» با اعلام خبر پایان تدوین این فیلم سینمایی اعلام کرد که پس از پایان کار فنی هرچه زودتر والبته در زمانی مناسب فیلم را اکران می‌کنیم.

 

محمد نیک‌بین تهیه کننده فیلم سینمایی «آتش بس2» درباره روند تولید این فیلم سینمایی گفت: تدوین این فیلم تمام شد و هفته آینده صداگذاری آن آغاز خواهد شد.


وی درباره موسیقی این متن این فیلم گفت: هنوز مشخص نیست چه کسی موسیقی متن فیلم را می سازد.


او همچنین درباره احتمال اکران این فیلم پیش از جشنواره فیلم فجر گفت: احتمالا برای جشنواره صبر نمی کینم و پس از پایان هرچه زودتر والبته در زمانی مناسب نسبت به اکران «آتش بس2» اقدام می کنیم که اواخر تابستان و یا اوایل پاییز زمان مناسبی برای اکران است.


بنابر این گزارش، تدوین این فیلم توسط مستانه مهاجر انجام شده و صداگذاری این فیلم توسط حسین ابولصدق انجام می‌شود.


در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «یک زوج جوان و تحصیلکرده که عازم سفری به خارج از کشور هستند، پس از سالها مشاور خانواده‌ی خود را به طور اتفاقی در فرودگاه ملاقات می‌کنند و در مدت زمانی که منتظر پرواز خود هستند، اتفاقات سالهایی از زندگی خود را در مدتی که مشاور آنها در خارج از کشور بود، مرور می‌کنند.»


بهرام رادان، میترا حجار، آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، مهرانه مهین ترابی، پژمان جمشیدی، دانیال عبادی، فلور نظری و رایان جواهریان ایفای نقش کرده‌اند.


اولین خروجی‌های ساخت و نمایش سازمان سینمایی ویدئویی بود


سازمان سینمایی در سال جدید برای 24 فیلم سینمایی پروانه ساخت و نمایش ویدئویی صادر کرد.

 

 فیلم‌های«بچه های امروز» به تهیه‌کنندگی فهیمه نادری فرد و کارگردانی ابوالفضل شکیبا ، «عاریه» به تهیه‌کنندگی مجید اسماعیلی – محمد عبدی  وبه کارگردانی متین اوجانی ، « رابطه طلایی »  به تهیه کنندگی ناصر طبرانیان و به کارگردانی علی درخشی، «دلقک» به تهیه کنندگی امیر سائلی – علی فردی و کارگردانی علی فردی، «کاتالونیا»به تهیه کنندگی اسماعیل کریمی تکلو، «جشن تولد (2)» به تهیه کنندگی و کارگردانی  نقی بهمنی،«رویای سبز» به تهیه کنندگی مهدی کوهیان و کارگردانی کاوه اویسی ، «عصر فرو پاشی ساختارها» به تهیه کنندگی سید مهدی رودکی و کارگردانی پیمان مریخ بیات و « مستند زندگی شهید سر لشکر خلبان سید حسین حسینی» به تهیه کنندگی موسسه سینمایی مهر آوران کرمان و کارگردانی مجتبی دهقانی از شورای صدور پروانه ساخت فیلم های ویدیویی، پروانه ساخت دریافت کردند.


همچنین سازمان سینمایی برای 15 فیلم سینمایی پروانه نمایش ویدئویی صادر کرد.


بنابراین گزارش، فیلم های ‌ سینمایی «صبح خاکستر» به تهیه‌کنندگی عبد الرضا آشتیانی  و کارگردانی حسن ناظر، سینمایی «پاتال و آرزوهای کوچک» به تهیه‌کنندگی وحید نیکخواه آزاد و به کارگردانی مسعود کرامتی، ویدیویی «نوزده بزرگتر از بیست»  به تهیه کنندگی علیرضا قاسم خان و به کارگردانی فرشید سلیمی و موسی رضوی، ویدیویی«خط آفتاب» به تهیه کنندگی اسماعیل کردی و کارگردانی محمد رضا خاکی ،ویدیویی «افسون گل سرخ»به تهیه کنندگی محمد بصیری و کارگردانی سید مجتبی حسینی ،سریال «شاهگوش قسمت 17 و 18» به تهیه کنندگی سید محمد امامی – مهران برومند و کارگردانی داوود میر باقری ،سریال «شوخی کردم: انتقاد» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهران مدیری، سریال «پایتخت 3 »به تهیه کنندگی شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی و کارگردانی سیروس مقدم  و «هفت عنوان فیلم خارجی»  از شورای صدور پروانه نمایش فیلم های خانگی- ویدیویی، پروانه نمایش دریافت کردند.
 

ابوالصدق صدای «مستانه» را درآورد/ اکران فیلم پیش از جشنواره فجر


تدوین فیلم سینمای «مستانه» در حالی تمام شد که صداگذاری و ساخت این فیلم سینمایی در اواخر راه قرار گرفته است.

 

عبدالله‌علیخانی تهیه کننده فیلم سینمایی «مستانه» درباره روند تولید این فیلم سینمایی گفت: تدوین این فیلم تمام شده و فیلم در مرحله صداگذاری قرار گرفته است.


وی همچنین درباره موسیقی این فیلم خاطر نشان ساخت: موسیقی متن این فیلم توسط آریا عظیمی‌نژاد در حال آماده سازی است که بزودی کار آن پایان می یابد.


وی با بیان اینکه قصد نداریم تا پایان سال و برگزاری جشنواره فیلم فجر صبر کنیم گفت: هفته آینده فیلم را برای بازبینی به وزارت ارشاد ارائه می دهیم تا پس از دریافت پروانه نمایش وارد فاز هماهنگی برای اکران و پخش این فیلم سینمایی شویم.


بنا بر این گزارش، تدوین «مستانه» توسط مستانه مهاجر و صداگذاری این فیلم توسط حسین ابوالصدق انجام می‌شود.


گفتنی است نقش اصلی این فیلم را سحر دولتشاهی در نقش مستانه به عهده دارد و میلاد کی مرام، باران کوثری، فرهاد اصلانی، محمد متوسلانی و آتیلا پسیانی دیگر نقش‌های این این فیلم را ایفا نموده‌اند.


«مستانه» سومین تجربه حسین فرح بخش به عنوان کارگردان است، او پیش از این فیلم های، «زندگی خصوصی» و«عطش» در مقام کارگردان روی پرده نقره ای سینما برده است.


گلایه مریلا زارعی از انتشار برخی مطالب نادرست در فضای رسانه‌ای


مریلا زارعی نسبت به انتشار بعضی تصاویر و اطلاعات غلط از وی در خبرگزاریها و سایتهای خبری گلایه کرد.

 

درچند روز گذشته تصویری  منسوب به مریلا زارعی در برخی از سایتهای منتشر شده و اعلام شده که تصویر وی در 20 سال  پیش و  در زمان حضور در فیلم «سلام سینماست» .
 
مریلا زارعی با تکذیب این خبر و عکس گفت: تصویری که به تازگی منتشر شده  و اعلام شده که چهره من در فیلم سلام سینما است  به هیچ عنوان ارتباطی با من ندارد و تصویر یکی از بازیگران فیلم است که نام وی را نمی‌دانم .
 
وی ادامه داد : متاسفانه در برخی سایتها و حتی ویکی پدیا اطلاعات غلطی درباره من منتشر شده است که صحیح نیست به طور مثال  بعضی اطلاعات شخصی که از من در ویکی پدیا منتشر شده درست نیست و قابل انتشار نیست.
 
زارعی با در خواست از خبرگزاریها سایتهای خبری و روزنامه ها در انتشار اطلاعات درست اعلام کرد که انتظار می رود رسانه های وزین و معتبر برای درج اطلاعات بازیگران از منابع موثق استفاده کنند .
 
مریلا زارعی متولد تهران ،25 فروردین 1353 است .وی تاکنون در بیش از 50 فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی  حضور داشته است.
 
زارعی تاکنون 20 بار در جشنها و جشنواره های همچون جشنواره فیلم فجر ،جشن سینمای ایران (خانه سینما)،جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران نامزد دریافت جایزه شده است.
 
زارعی هم چنین برای بازی در فیلم سربازهای جمعه به کارگردانی مسعود کیمیایی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن و  برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم شیار 143 شده است.


محسنی‌نسب «مجانی» را می‌سازد


محسن محسنی نسب از ساخت فیلم سینمایی «مجانی» به کارگردانی و تهیه کنندگی خودش خبر داد.

 

محسن محسنی نسب تهیه کننده سینما با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: «مجانی» به کودکان بی سرپرستی که در منطقه قاچاق می‌شوند و مشکلات آن می‌پردازد و پس از اتمام مراحل نگارش فیلمنامه این اثر سینمایی مراحل پیش تولید آن را آغاز کردیم.


تهیه کننده فیلم سینمایی «لامپ 100» در ادامه از حضور کیوانچ تاتلیتوگ بازیگر نقش کوزی در سریال ترکیه ای کوزی گونی به عنوان یکی از بازیگران «مجانی» نام برد و افزود: حضور کیوانچ تاتلیتوگ در این فیلم سینمایی قطعی شده است و به زودی وارد مرحله پیش تولید خواهیم شد.


محسنی نسب تاکید کرد: فیلمنامه را برای دریافت پروانه ساخت به ارشاد ارائه کرده‌ایم که احتمالا در جلسه امروز شورای پروانه ساخت بررسی خواهد شد و به محض دریافت پروانه ساخت در تیر ماه سال جاری مراحل فیلمبرداری این فیلم را در ترکیه که اصلی ترین لوکیشن فیلم در این کشور است و تاجیکستان آغاز خواهیم کرد.


این تهیه‌کننده که «لامپ 100» را به کارگردانی سعید آقاخانی در نوبت اکران دارد تصریح کرد که فعلا هیچ زمان مشخصی را برای اکران این فیلم در نظر نگرفته است.

 

«خانه دختر» نیمه اردیبهشت کلید می‌خورد


فیلم سینمایی «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته نیمه اردیبهشت کلید می‌خورد.

 

این فیلم که آخرین مراحل پیش تولید را سپری می کند 15 اردیبهشت ماه کلید می خورد. «خانه دختر» چند بازیگر سرشناس دیگر نیز دارد که تا هفته آینده انتخاب خواهند شد. فیلمنامه این فیلم را پرویز شهبازی نوشته که در حال و هوای کارهای قبلی همین نویسنده است.


فیلم داستان مردی به نام مرتضی است که قصد دارد خانه کوچک شان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند.


این چهارمین فیلم بلند سینمایی شهرام شاه حسینی است که به احتمال فراوان اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر خواهد بود. «خانه دختر» اولین تجربه تهیه کنندگی مستقل محمد شایسته است.


پیش از این حضور حامد بهداد و رعنا آزادی نیز در «خانه دختر» قطعی شده بود و باران کوثری و پگاه آهنگرانی نیز به تازگی به این پروژه اضافه شده‌اند.


فهرست عوامل پشت دوربین این فیلم سینمایی عبارتند از کارگردان: شهرام شاه حسینی، نویسنده: پرویز شهبازی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، صدابردار: منصور شهبازی، طراح چهره پردازی: محسن دارسنج، جانشین تولید: محمود اتحادی، مدیر تدارکات: آرش صالحی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حسین خضوعی، دستیار کارگردان: علیرضا شایسته، دستیار تهیه: فرهاد کابائی، تهیه کننده: محمد شایسته.


«آسمان زرد کم عمق» در شبکه نمایش خانگی


فیلم سینمایی «آسمان زرد کم عمق» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان وارد شبکه نمایش خانگی شد.

 

فیلم در مورد زوج جوانی است که برای بهتر شدن رابطه شان اتفاقات گذشته خود را در زندگی مرور‌ می‌کنند و این همزمان می‌شود با وقوع اتفاقات جدید و تاثیر آن بر زندگی آنها.


در این فیلم ترانه علیدوستی، صابر ابر، سحر دولتشاهی، سعید چنگیزیان و حمید آذرنگ حضور دارند. این فیلم سینمایی را بهرام دهقان تدوین کرده و حسین علیزاده موسیقی آنرا ساخته است.


«آسمان زرد کم عمق» در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین بازیگر زن، تدوین، فیلمبرداری و چهره پردازی شد و سیمرغ بهترین تدوین را بهرام دهقان برای این فیلم دریافت کرد.
این DVD دو گزینه صدای دالبی ساراند 5:1 و دو باند: استریو دارد و همچنین نمونه فیلمهای جدید عرضه شده و آماده عرضه نیز در منوی آن قابل دسترسی است. در ضمن پشت صحنه فیلم نیز ضمیمه این DVD است.


این فیلم برنده جایزه بهترین تدوین، موسیقی و طراحی صحنه و لباس در جشن منتقدان، منتخب بهترین فیلمبرداری در بخش بین المللی فیلم فجر و سیمرغ بلورین بهترین فیلم آسیایی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شده است.


موسسه رسانه های تصویری از روز چهارشنبه سوم اردیبهشت DVD آسمان زرد کم عمق را در شبکه نمایش خانگی عرضه می کند. 
 

همه جزئیات ساخت و ساز سالن سینما در کشور


افتتاح بزرگ‌ترین سینمای کشور با 2 هزار صندلی در غرب تهران/ شهرک اکباتان صاحب سینما می‌شود/ هر 200 هزار نفر یک سینما
 

مدیرعامل موسسه سینماشهر، از افتتاح بزرگ‌ترین سینمای کشور با 14 سالن در غرب تهران، سینمادار شدن ساکنان شهرک اکباتان و میزان سرانه سینما به نسبت جمعیت کشور خبر داد.

 

مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینما شهر در خصوص برنامه‌های سازمان سینمایی برای سینما‌سازی و ارتقاء سطح سرانه سینما در کشور گفت: در حال حاضر سینماهای مختلفی با حمایت سازمان سینمایی و موسسه سینما شهر توسط بخش خصوصی ساخته شده است که برخی از آنها در آخرین مراحل آماده‌سازی هستند و به زودی شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود.


وی افزود: به طور کلی بر اساس قانون دولت نمی‌تواند در بخش سالن‌سازی فعالیت کند اما می‌تواند از بخش خصوصی حمایت کند که این حمایت به صورت تجهیز است و تمامی سینماهایی که بازسازی می‌شوند و یا ساخته می‌شوند از حمایت‌های سازمان سینمایی و موسسه سینما شهر برخوردار هستند.
 
افتتاح بزرگترین سینمای کشور با 14 سالن تا اول خرداد


مسچی با اشاره به اینکه به زودی بزرگترین مجموعه سینمایی کشور با 14 سالن در غرب تهران رونمایی خواهد شد گفت: مجتمع سینمایی کوروش با ظرفیت 14 سالن سینما و بیش از دو هزار صندلی که بزرگترین سینمای کشور خواهد بود تا اوایل خرداد ماه جاری افتتاح می‌شود که با افتتاح این سالن ظرفیت بسیار زیادی به مخاطبین سینمای کشور اضافه خواهد شد.


مدیرعامل موسسه سینما شهر تصریح کرد: مجتمع سینمایی کوروش به جهت برخورداری از تعداد بالای سالن یکی از کاربردی‌ترین پردیس‌های سینمایی خواهد بود که می‌تواند سلایق مختلف مخاطبان را به طور همزمان پاسخگو باشد و قطعا مدیران این سینما با برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی با شورای صنفی نمایش می‌تواند برای هر سالن خود فیلم‌های مختلفی را در نظر بگیرد که تمامی مخاطبان از امکانات این سینما که یکی از مدرن‌ترین سینماهای کشور است بهره‌مند شود.




موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی