تنها مسیر

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: در انتظار فرج باشید و از رحمت و کارگشایی خدا ناامید نشوید ،زیرا بهترین اعمال در نزد خدای بزرگ انتظار فرج است

.
تـــــــــــــــنها مســــــــــــــیر

NazSkin

تنها مسیر

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: در انتظار فرج باشید و از رحمت و کارگشایی خدا ناامید نشوید ،زیرا بهترین اعمال در نزد خدای بزرگ انتظار فرج است

چه شقـــــــــــــــــایــــــــــــق
چه گل پیچـــــــک و یـــــــــاس
جای یک گــــــــــل باقی است
تا نیـــــــــاید مهــــــــــــــــدی
زندگی زیبــــــــا نیســــــــــت

نویسندگان

روس‌ها تکنیک «ماتادور» را پسندیدند

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۲۶ ب.ظ

http://www.avinyfilm.ir/sites/default/files/content/images/story/93-02/09/IMG09241335.jpg


کارگردان سریال «ماتادور» که به تازگی جایزه ویژه جشنواره فیلم پلیس مسکو را دریافت کرده است از لزوم توجه ویژه به مسایل تکنیکی و رسیدن به استانداردهای روز جهان در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی می‌گوید.

فرهاد نجفی کارگردان سینما و تلویزیون که به تازگی جایزه بهترین سریال اکشن-پلیسی را از جشنواره فیلم مسکو برای سریال «ماتادور» دریافت کرده است به خبرنگار مهر گفت: سریال تلویزیونی «ماتادور» توانست جایزه ویژه بهترین سریال را از جشنواره فیلم پلیس مسکو دریافت کند؛ جشنواره‌ای که در آن آثاری از کشورهایی چون روسیه، آلمان، اسپانیا، آمریکا، چین و ... شرکت داشتند و خوشبختانه «ماتادور» توانست در این جشنواره موفق باشد.

وی بیان کرد: موفقیت سریال تلویزیونی «ماتادور» در این جشنواره نشان داد که ما می‌توانیم با سرمایه‌گذاری و استفاده از تکنیک در تولیدات خود، جذابیت های بسیاری را برای مخاطب به ارمغان آوریم. در واقع استفاده از تکنیک در صنعت سینما و تلویزیون به ما کمک می‌کند تا بتوانیم سطح کیفی فیلم‌ها را افزایش دهیم.

وی در جواب به این سوال که «ماتادور» در ایران به دلیل نبود فیلمنامه نه چندان قوی مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت چطور در جشنواره‌ای خارجی مورد پسند بود؟ توضیح داد: در واقع این فیلمنامه «ماتادور» که من را انتخاب کرد به همین دلیل تنها کاری که می‌توانستم انجام دهم این بود که در عرصه کارگردانی تمام تلاش خود را انجام دهم تا کاری قابل دفاع ارائه دهم. سازمان ناجی هنر به دنبال تولید سریالی بود که تکنیک متفاوتی داشته باشد، ما هم این کار را کردیم و توانستیم جایزه ای از یک جشنواره خارجی دریافت کنیم. تکنیک تصویر ایران در این جشنواره دیده شد و به آن جایزه دادند.

کارگردان فیلم سینمایی «چارسو» بیان کرد: تکنیک به کار رفته در این سریال از سوی منتقدان دیده نشد و همه به دنبال نقص فیلمنامه آن بودند. به جرات می‌توانم بگویم «ماتادور» تمام استانداردهای جهانی را به‌ویژه از نظر رنگ و تکنیک رعایت کرده است حتی این سریال بعد از فیلمبرداری دوباره رنگ‌آمیزی شد. اما نباید فراموش کرد که استفاده از تکنیک تنها برای فیلم‌ها و سریال‌های اکشن نیست بلکه باید از تکنیک در تمام ژانرها استفاده کرد تا سطح تولیدات خود را به استاندارد جهانی نزدیک کنیم.

نجفی در پایان گفت: تنها دلیلی که باعث می شود سینمای اکشن ایران مورد استقبال قرار نگیرد این است که ما چندان به دنبال تکنیک نیستیم. متاسفانه بسیاری از سریال ها و فیلم‌های اکشن که در ایران تولید می شود به دلیل وجود هزینه کم از تکنیک درستی بهره نبرده و همین مسئله سبب می شود تا به سلیقه مخاطب لطمه بخورد. نگاه تکنیکی به فیلم و سریال یک مقوله بسیار با اهمیت است که فیلمسازان ما باید به آن توجه کنند.

 

منبع: مهر
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی