تنها مسیر

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: در انتظار فرج باشید و از رحمت و کارگشایی خدا ناامید نشوید ،زیرا بهترین اعمال در نزد خدای بزرگ انتظار فرج است

.
تـــــــــــــــنها مســــــــــــــیر

NazSkin

تنها مسیر

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: در انتظار فرج باشید و از رحمت و کارگشایی خدا ناامید نشوید ،زیرا بهترین اعمال در نزد خدای بزرگ انتظار فرج است

چه شقـــــــــــــــــایــــــــــــق
چه گل پیچـــــــک و یـــــــــاس
جای یک گــــــــــل باقی است
تا نیـــــــــاید مهــــــــــــــــدی
زندگی زیبــــــــا نیســــــــــت

نویسندگان

دو کلیپ زیبا از استاد پناهیان

جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۱ ب.ظ

http://www.fadakie.ir/wp-content/uploads/2013/03/panahian.jpg


به چی مقیدی؟

شناسنامه:

* انتشار کلیپهای صوتی تولیدی توسط کاربران بیان معنوی، بر اساس سیاست سایت در راستای توجه به نقش فعال کاربران در رشد معنویت و ایجاد هم‌افزایی از طریق سایت بیان معنوی می‌باشد. لذا انتشار کلیپ‌های رسیده به منزلۀ تایید کیفیت هنری کلیپ تولید شده نیست. بازخوردهای کاربران می‌تواند تا حدی به ارزیابی و بهبود کلیپ‌های ساخته شده کمک کند.

متن کلیپ:

چیزهایی که باید مراقبت کنی مراقبت کن...

تقوا یعنی چی؟ یعنی مراقبت کردن. إتَّقُوا الله یعنی خدا را مراقبت کن. إتَّقُوا النَّار یعنی مراقبت کن جهنم نروی. چیزهایی که باید مراقبت کنی مراقبت کن. ذَلِکَ الکِتَاب لَا رَیبَ فِیهِ هُدًی لِلمُتَّقِینَ یعنی این کتاب آدمهایی را که اهل مراقبت هستند، آدمهای ولنگ و واز را هدایت نمی کند. یک تقیّدی دارند. به چی ها مقیّدی؟ بگو ببینم...

می گوید مقیّدم صبح بروم سر کار سر وقت. می گویی خب آن که ساعت کاری وادارت کرده. نگاه می کنی می بینی بعضی ها اصلا به هیچ چیز مقیّد نیستند. یا به پلیس سر چهارراه برای نظم و پشت چراغ قرمز ایستادن مقیّدند، یا به طلبکارها مقیّد هستند که فشار آوردند می خواهند پدرش را در بیاورند بیاندازندش زندان، یا به رودربایستی ها مقیّدند که آبرو ریزی نشود. یک مقیّدات درونی ندارد...

مثلا بعضی آدمهایی هستند یک سری مقیّداتی در زندگیشان هست. می گوید من مقیّدم مامانم ناراحت نشود. خودم تصمیم گرفتم. من مقیّدم کارم را کم نگذارم. خودم تصمیم گرفتم. من میتوانم برای صاحب کارم کم بگذارم حقوقم را سر ماه تمام هم بدهد، متوجه هم نمی شود. ولی من خودم مقیّدم. من خودم مقیّدم دروغ نگویم. این پیش خودم است. بحث آبرو ریزی نیست. بحث طلبکارها ریختند نیست. من خودم مقیّدم.

این آدم هایی که خودشون برای خودشون یک مقیّداتی دارند با فشارهای بیرونی این مقیّدات را نپذیرفتند اینها را بهشان می گویند اهل تقوا. بعد خدا می فرماید کتاب من اینها را هدایت می کند. این تیپ شخصیت ها را. بقیه ول اند.

آمد رفت لباسش را داد دست آقای رجبعلی خیاط، گفت آقا این لباس من را بدوز و ایشان گفتند که خب این الان این یک روز و آن یک روز و آن هم یک نصف روز وقت می گیرد و می شود دو زار و ده شی. قرار را گذاشتند و لباس را دوخت و دو روز و نیم دیگر آمد و لباسش آماده و دو زار و ده شی را بهش داد. آمد برود بیرون دید آقای رجبعلی خیاط تا سر کوچه دویده دنبالش. صبر کن صبر کن. چی شده؟ این ده شی اش را بگیر. چرا؟ چون دو روز و نیم من فکر می کردم طول می کشد، دو روز بیشتر وقت نگرفت. گفت آقا خب من راضی ام. حالا شما سریعتر کار کردی. گفت نه من برای خودم اینجوری معین کردم. اینقدر کار اینقدر دستمزد دارد. الان من پیش خودم بی انصافی است یک ده شی از تو بگیرم. پیش خودش مقررات دارد. مراقبت دارد.

کسی که اهل مراقبت است این را بهش می گویند با تقوا. این مراقبت بخاطر خدا که می شود معنای کامل تقوا بهش صدق می کند. اینجاست که تقوا تمرین می شود.



مهمترین شیوه مبارزه با نفس

شناسنامه:

* انتشار کلیپهای صوتی تولیدی توسط کاربران بیان معنوی، بر اساس سیاست سایت در راستای توجه به نقش فعال کاربران در رشد معنویت و ایجاد هم‌افزایی از طریق سایت بیان معنوی می‌باشد. لذا انتشار کلیپ‌های رسیده به منزلۀ تایید کیفیت هنری کلیپ تولید شده نیست. بازخوردهای کاربران می‌تواند تا حدی به ارزیابی و بهبود کلیپ‌های ساخته شده کمک کند.

متن کلیپ:

در زندگی خودمان، در برنامه های خودمان نظم ایجاد کنیم.

و خداوند متعال، خودش پیش قدم شده، اولین برنامه ای که در زندگی ما ایجاد کرده، مهمترین دستوری که به ما داده، اصلی ترین ستون دین نماز قرار داده که بینهایت سر وقتش وسواس هست. یک دفعه ای می بینی در نماز نظمش مهم تر از همه عناصرش دیگرش است. حتی توجه در نماز!

امیرالمؤمنین علی(ع) را شما ببینید که یک قسمتی از این عبارت «اِتَّقوا الله وَ نَظمِ أمرِکُم» کِی است این کلمات حضرت؟ بعد از این که ضربت اصابت کرده به فرق مبارکشان. بعد از اینکه حضرت در لحظه شهادت قرار گرفتند دارند وصیت های خودشان را به اطرافیانشان بیان می فرمایند. خب لحظه حساسی هست برای هر کسی. امیرالمؤمنین علی(ع) با هیچ لحظه ای از عمرشان الکی برخورد نمی کردند. چه برسد به آن لحظه ی حساس...

اوصِیکُمَا... حَسَنِین من، من شما دو تا را وصیت میکنم برایتان؛ وَ جَمیعَ وَلَدی... و تمام فرزندانم را؛ وَ أهلی... و همه خانواده و فامیل خودم را؛ وَ مَن بَلَغَهُ کِتَابِی... و هر کسی این نامه ی من بهش می رسد؛ ظاهرا توصیه می فرمودند و یادداشت می شده؛ همه ی شما را توصیه کرده امیرالمؤمنین. چه توصیه ی مهمی است؟ بِتَقوَی الله وَ نَظمِ أمرِکُم...

به تقوای الهی و نظم داشتن در کارهایتان. نظم را یکی از مصادیق تقوا، یکی از لوازم تقوا می شود برشمرد. نظم را یکی از زمینه سازهای تقوا، یکی از نتایج تقوا می شود برشمرد با این عبارت حضرت

شما نمی خواهد زیاد به خودتان سخت گیری کنید در عبادت کردن، در بسیاری از امور دیگری که بالاخره به ما توصیه شده. ببینید دوستان من! دین خدا واقعا دین آسانی است. مثلا صدقه؛ لازم نیست حتما مقدارش زیاد باشد. ولی خوب است هر روز باشد. حتی فرمودند صبح یک صدقه، عصر یک صدقه. کافی است آدم با نظم قطره چکانی عبادت بکند، برایش بس است. آقا من می خواهم اصلا هفتگی سه تا سلام خشک و خالی به امام حسین(ع) بدهم، خب دیگر دائمیش کن. نمی خواهی دائمیش کنی؟ یک سال ادامه بده.

بعضی ها بودند از دنیا رفتند بعد به چه جاهایی رسیدند تو عالم رؤیا دیده شدند بخاطر یک دانه کار کوچولوی منظم خوب. چقدر نظم زیباست... از رفتار حضرت امام(ره) ساعت را تنظیم می کردند برای به حرم رفتن و آمدن. اینقدر حضرت امام(ره) منظم زیارت می کردند. آن هم نور می آورد. فقط زیارت نور نمی آورد. منظم زیارت رفتن هم نور می آورد. خیلی درباره این فلسفه می شود حرف زد که چرا نظم اینقدر براش تاکید شده. یک جمله بگم دیگر در مورد فلسفه اش.

هوای نفس چیست که علت مخالفت با همه انبیا و حتی قتل انبیا و تکذیب انبیا است در قرآن کریم؟

هوای نفس چیست که تنها خدایی است که پرستیده می شود مقابل خدا... أَفَرَأَیتَ مَن إتَّخَذَ إلَهَهُ هَوَاه...

هوای نفس چیست که انسان را بیچاره می کند حتی اگر انسان گناه نکند می تواند انسان را به جهنم ببرد طبق روایات؟

هوای نفس چیست که اینقدر هولناکه؟ مبارزه با هوای نفس، مهمترین شیوه اش نظم است. چون نظم به تو می گوید که هر لحظه هر کاری دلت می خواست نکن... چقدر نظم زیباست...

نظرات (۱)

 سلام دوباره اومدم سایتتون خیلی جالبه مثله دفعه قبلی که دیده بودم
پاسخ:
سلام ممنون
به لطف امام زمانه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی