تنها مسیر

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: در انتظار فرج باشید و از رحمت و کارگشایی خدا ناامید نشوید ،زیرا بهترین اعمال در نزد خدای بزرگ انتظار فرج است

.
تـــــــــــــــنها مســــــــــــــیر

NazSkin

تنها مسیر

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: در انتظار فرج باشید و از رحمت و کارگشایی خدا ناامید نشوید ،زیرا بهترین اعمال در نزد خدای بزرگ انتظار فرج است

چه شقـــــــــــــــــایــــــــــــق
چه گل پیچـــــــک و یـــــــــاس
جای یک گــــــــــل باقی است
تا نیـــــــــاید مهــــــــــــــــدی
زندگی زیبــــــــا نیســــــــــت

نویسندگان
http://cinematicket.org/images/films/93/Asabaninistam/03.jpg

به گزارش آوینی فیلم ، فیلم پـرحـاشیه و حـامی فـتنه «عصبـانی نیستم» بعد از «خواب‌زده‌ها» در گـروه سینمـایی آفریقـا اکـران خـواهد شـد.

«عصبانی نیستم پروانه نمایش دارد و قرار نیست تصمیم جدیدی درباره فیلم گرفته شود. سازنده این فیلم آن را طی یک تفاهم بسیار خوب به یک فیلم اجتماعی تبدیل کرده است و «عصبانی نیستم» اکنون از نظر شورای پروانه نمایش یک فیلم اجتماعی است نه سیاسی. . . . اینکه عده‌ای برای نمایندگان مجلس و چهره‌های دلسوز کشور ایجاد نگرانی می‌کنند یک واقعیت است که این رفتار از گذشته وجود داشت و الان هم ادامه دارد. اینها همان افرادی هستند که سال‌هاست فضای بدگمانی را نسبت به سینمای کشور ایجاد کرده‌اند و اطلاعات غلط و نادرست به دلسوزان می‌دهند. ... متأسفانه برخی از رسانه‌ها دروغ می‌گویند و خبرهای کذب آنها برای ما پرهزینه است. بارها گفته‌ایم که بنای دولت دادن مجوز به فیلم‌های مشکل‌دار یا فیلم‌هایی که به آثار حامی فتنه تعبیر می‌شوند، نیست.»
 اینها بخشی از اظهارات حجت اله ایوبی درباره فیلم «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان است که روند گرفتن پروانه ساخت، تولید و حتی اکرانش در جشنواره فیلم فجر با حواشی زیادی همراه بوده است. بحث دوباره درباره قطعی شدن اکران این فیلم حامی فتنه در سینماهای کشور موجبات نگرانی مسئولان و دلسوزان حوزه سینما و فرهنگ را به دنبال داشته است.
این فیلم از آن دست آثاری است که دوستان سازمان سینمایی مدعی هستند مجوز ساخت‌شان را از دولت و مدیران قبلی گرفته‌اند که البته کلیت این حرف درست است. اما طبق اظهارات مسئولان قبلی سازمان سینمایی به دلیل ایرادات اساسی فیلمنامه و طرح اولیه فیلم «عصبانی نیستم»، صاحب اثر متعهد شده است که به شرط انجام اصلاحات مورد نظر ارشاد اقدام به ساخت و تولید فیلم کند. با روی کار آمدن دولت جدید، سازنده عصبانی نیستم نه تنها ایرادات مورد نظر را رفع نکرد بلکه بخش‌های دیگری نیز به صورت غیر‌قانونی به فیلمنامه اضافه کرد.
 مشکل اصلی این فیلم قصه محوری و سیر اتفاقات و نگاه غلط فیلمساز نسبت به آنهاست. چه اینکه در این فیلم یک دانشجو به دلیل شرکت در آشوب‌های سال 88 و ذیل عنوان دانشجوی ستاره‌دار از دانشگاه اخراج می‌شود. کاراکتر اصلی فیلم در طول فیلم با حالتی سرشار از عصبانیت درصدد انتقام‌جویی از مردم عادی و جامعه پیرامونی‌اش بابت اشتباه خودش در اقدام علیه امنیت کشور و نظام مملکتش بر می‌آید.
 بعد از سر و صداهای زیادی که اکران یواشکی و قابل تأمل و برخلاف روال معمول این فیلم در جشنواره فجر سال گذشته به وجود آورد، مسئولان سازمان سینمایی برای آرام کردن فضای ملتهب و متشنجی که بابت توهین‌ها و دروغ‌های موجود این فیلم به وجود آمده بود، مجبور شدند که آن را در آخرین دقایق مراسم اختتامیه جشنواره حذف کنند. چندی پس از اتمام جشنواره موضعگیری‌های نمایندگان مجلس و دیگر دلسوزان نظام نسبت به چرایی راه دادن چنین اثر دروغ‌پردازانه و البته توهین‌آمیزی که توهم تقلب و ظلم نظام در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 88 آن هم در جشنواره فجر انقلاب اسلامی را دارد، آغاز شد.
مسئولان سازمان سینمایی با دادن قول مساعد درباره اصلاح این فیلم حامی فتنه اظهار داشتند «به فیلم‌های مشکل‌دار یا فیلم‌هایی که به آثار حامی فتنه تعبیر می‌شوند، اجازه اکران نخواهند داد.» اما با گذشت چند ماه از اتخاذ مواضع انقلابی مسئولان سازمان سینمایی، مجدداً شخص رئیس سازمان در اقدامی تأمل برانگیز با دلجویی از کارگردان فیلم در زمینه نشان دادن سعه صدر در مقابل منتقدان فیلمش به او قول حمایت در اکران را داد! اکنون مجدداً رئیس سازمان سینمایی خبر از قطعی شدن اکران این فیلم با اصلاحات انجام شده داده است و معتقد است که «عصبانی نیستم یک فیلم اجتماعی است و نه سیاسی!»
 این مدعای آقای ایوبی در حالی است که اساساً پیرنگ اصلی فیلم درباره عواقبی است که شخصیت اصلی فیلم بابت شرکت در فتنه 88 متحمل آن شده است و امکان ندارد اصلاحاتی روی فیلم صورت بگیرد؛ مگر اینکه کارگردان یک فیلم دیگری را مجدداً ساخته باشد! مشخص نیست دوستان سازمان سینمایی بر چه اساسی همه حیثیت و آبروی خودشان و وزارت ارشاد را که به سبب قرار گرفتن در جایگاه حقوقی و قانونی یک مسئول در چارچوب نظام اسلامی به دست آورده‌اند، مصروف چنین اثر سخیف و دروغ‌پردازانه‌ای می‌کنند که طی تمام سیر فیلم نظام را به تقلب، ظلم و خیانت متهم می‌کند؟
سؤال دیگر اینکه آیا دوستان سازمان سینمایی در مورد آثاری مثل شیار 143 که درباره ارزش‌های نظام ساخته شده‌اند هم چنین استقامت و پایمردی از خودشان نشان می‌دهند؟!
 چه اینکه مسئولان سازمان سینمایی و بالاخص جشنواره فیلم فجر سال گذشته به جهت انتقاد رسانه‌ها و برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی و نمایندگان مجلس و دلسوزان واقعی نظام مجبور به پذیرش این فیلم در جشنواره شدند؛ وگرنه تا قبل از این فشارها و به رغم سخنرانی و شعارهایی که از انقلابی بودن و رعایت خطوط قرمز نظام سر می‌دادند؛ در مقام عمل به هیچ عنوان حاضر به پذیرش آن در جشنواره نبودند. بهتر است دوستان به جای گرفتن پوزیشن شبه‌روشنفکری در حمایت از آثار موهن علیه نظام و کشور برخی هنرمندان زینت‌المجالس به قانون عمل کرده و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم رعایت خط قرمز فتنه از سوی مسئولان و دولتمردان را نصب‌العین خود قرار دهند چه اینکه نمی‌توان همزمان کت روشنفکری با شلوار انقلابی بر تن داشت.
اگرچه سینماهای کشور که وابسته به نهادهای حاکمیتی هستند (حوزه هنری، شهرداری و بنیاد مستضعفان و...) پذیرای این فیلم نخواهند بود، اما اساساً دادن مجوز و اکران این فیلم محل بحث است و سازمان سینمایی باید تکلیف خود را با اقدامات غیرقانونی و دروغ‌پردازی برخی مشخص نماید.

منبع: جوان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی