تنها مسیر

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: در انتظار فرج باشید و از رحمت و کارگشایی خدا ناامید نشوید ،زیرا بهترین اعمال در نزد خدای بزرگ انتظار فرج است

.
تـــــــــــــــنها مســــــــــــــیر

NazSkin

تنها مسیر

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: در انتظار فرج باشید و از رحمت و کارگشایی خدا ناامید نشوید ،زیرا بهترین اعمال در نزد خدای بزرگ انتظار فرج است

چه شقـــــــــــــــــایــــــــــــق
چه گل پیچـــــــک و یـــــــــاس
جای یک گــــــــــل باقی است
تا نیـــــــــاید مهــــــــــــــــدی
زندگی زیبــــــــا نیســــــــــت

نویسندگان

http://avinyfilm.ir/sites/default/files/content/images/story/93-09/12/635100412530529382.jpg

سیدضیا‌‌ءالدین دری کارگردانی که بیشتر به واسطه ساخت آثار تاریخی نظیر ‌«کلاه پهلوی‌» و ‌«کیف انگلیسی‌» شناخته می‌شود، مدتی است طرح تولید سریالی با نام ‌«زینب(س)‌» را به مسئولان شبکه‌سوم ارائه کرده است.
سریالی که بناست با محوریت فرازهایی دیدنی از زندگی حضرت زینب(س) بانوی سرافراز دنیای اسلام تولید شود. دری که آخرین تجربه کارگردانی‌اش سریال ‌«کلاه پهلوی‌» بود در یک حرکت کاملاً آگاهانه تجربیات خویش را در ژانر تاریخی زمینه‌ای کرده است برای نگارش طرح اولیه سریال ‌«زینب‌(س)».  دری درباره وضعیت تولید این کار می‌گوید: طرح اصلی فیلمنامه را چند ماه قبل به مدیران شبکه سوم سیما ارائه دادم و حالا هم منتظرم تا مدیریت جدید سیما برای تعیین وضعیت کار وارد عمل شود. خوشبختانه مدیران قبلی از طرح ‌«زینب(س)‌» خوششان آمد و قول همکاری دادند و همین به سرانجام کار امیدوارم می‌کند.
این کارگردان که اعتقادات مذهبی قوی هم دارد، ادامه می‌دهد: من مدت‌ها در زمینه کارهای تاریخی فعالیت و به اصطلاح تجربیات لازم را کسب کردم که وقتی وارد فیلد مذهبی می‌شوم بتوانم با قدرت کار کنم. در حوزه سریال‌سازی مذهبی دنبال طرح نگاه‌های تازه هستم و دوری از کلیشه‌های رایج و از همه مهتر اینکه نذری داشتم به بارگاه سیدالشهدا که این سریال می‌تواند ادای نذر من باشد. وی درباره درونمایه این فیلمنامه و اینکه چه مقطعی از زندگی حضرت زینب کبری(س) را در برمی‌گیرد، بیان کرد: داستان از ظهر عاشورا آغاز می‌شود و بعد از جنایت بزرگی که در عاشورا روی داد آتش زدن خیمه‌ها را می‌بینیم و به دنبال آن نیز به اسارت گرفتن خاندان حسینی.
   نقشی مهم برای تصاویر سخنرانی حضرت زینب(س)
دری با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این سریال مروری است بر سخنرانی حضرت زینب در بارگاه یزید می‌گوید: سعی کرده‌ام تصویری دقیق و دیدنی از آنچه در جریان سخنرانی حضرت زینب روی داد را در فیلمنامه بگنجانم. این تصویرسازی از آنجا که نقشی تاریخ‌‌ساز در اتفاقات بعدی و قیام‌هایی که به انتقامجویی از امام حسین(ع) انجام شد، دارد باید زودتر از اینها تصویرسازی می‌شد اما به هر حال هنوز هم دیر نیست. کارگردان آثاری چون ‌«سینما سینماست‌» و ‌«لژیون‌» با اشاره به سبک روایت در آثار با محوریت شخصیت‌های مذهبی بیان داشت: در حوزه فیلمنامه‌نویسی با محوریت شخصیت‌های صدراسلام نباید به داستان‌پردازی روی آورد اما من سعی می‌کنم در حوزه تحقیقاتی کار طوری عمل کنم که همه چیز کاملاً وفادارانه نسبت به تاریخ پیش برود نه با تکیه بر تخیل و فانتزی‌سازی‌های ابلهانه.
   امیدوارم به مدیریت جدید رسانه ملی
این کارگردان با اشاره به بدقولی‌هایی که در جریان تسویه دستمزدش بابت کارگردانی ‌«کلاه پهلوی‌» گریبانش را گرفته، ادامه داد: مشکلات بودجه‌ای سازمان صداوسیما آن قدر زیاد بود که 15 ماه بعد از پایان پخش سریال ‌«کلاه پهلوی‌» هنوز حقوق من و گروهی دیگر از عوامل تسویه نشده است. امیدوارم با آمدن مدیریت جدید این مشکلات مادی برطرف و برای پروژه‌های ماندگار مانند ‌«زینب‌(س)» نیز تعیین تکلیف شود.
منبع: جوان آنلاین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی