تنها مسیر

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: در انتظار فرج باشید و از رحمت و کارگشایی خدا ناامید نشوید ،زیرا بهترین اعمال در نزد خدای بزرگ انتظار فرج است

.
تـــــــــــــــنها مســــــــــــــیر

NazSkin

تنها مسیر

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند: در انتظار فرج باشید و از رحمت و کارگشایی خدا ناامید نشوید ،زیرا بهترین اعمال در نزد خدای بزرگ انتظار فرج است

چه شقـــــــــــــــــایــــــــــــق
چه گل پیچـــــــک و یـــــــــاس
جای یک گــــــــــل باقی است
تا نیـــــــــاید مهــــــــــــــــدی
زندگی زیبــــــــا نیســــــــــت

نویسندگان

نگرش غرب به حضور زنان در اجتماع + عکس

سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۱:۲۴ ب.ظ

http://www.azadupload.com/uploads/server1/azadupload.com-13442757691.jpg


به گزارش فرهنگ نیوز  تصاویر زیر مربوط به نخستین حضور اجتماعی زنان در دنیای مدرن (بدون نگاه ابزاری  و کالایی صرف به آنان) است که در تاریخ دنیای جدید و غرب رقم خورده است.

این تصویر مربوط به تعدادی از زنان آمریکایی که برای اولین بار به استخدام نیروی دریایی این کشور در آمدند.

این تصویر مربوطه به اولین تیم بسکتبال زنان در جهان با نام تیم کالج اسمیت در سال ۱۹۰۲ است.

و این تصویر نیز نمایی از کاترین سوییتزر است که به عنوان اولین زنی که در دوی ماراتن بوستون شرکت کرد و توانست مسابقه را به پایان برساند با اینکه خیلی از شرکت کنندگان سعی در متوقف کردن او را داشتند.

این تصاویر نشان می دهد که حضور ابتدایی زنان در جامعه مدرن با پوشش نسبتا کامل و منطبق بر ساخت های اجتماعی آن دوران بوده است، چراکه زنان نیز سعی می نمودند تا جای ممکن حضور اجتماعی و فعال خود را در دنیای جدید خارج از چارچوب جنسیتی و بر اساس ظرفیت سرکوب شده نحوه حضورشان در جامعه آشکار کنند. اما نکته حائز اهمیت در شکل و نحوه حضور آنان در زمان کنونی است که در قالب همین مشاغل و عرصه ها، این پوشش چقدر تغییر کرده است و زنان در این حضور با تغییر پوشش خود دیگر آن ظرفیت فعال سازی اجتماعی را از دست داده اند و بیشتر به عنوان یک کالا در جامعه حضور دارند.

نمی توان منکر تغییر برخی از نگاه ها از حضور اجتماعی زنان در جامعه مدرن شد اما نحوه مخالفت با حضور زنان محجبه در برخی از مسابقات و عرصه ها این مطلب را بیشتر به ذهن متبادر می سازد که در ساخت های اجتماعی متناسب با شخصیت زن محجبه قرار نگرفته اند. البته مردانی که آن روز مانع کاترین سوییتزر در مارتن بوستون شدند، با شوق فراوان به تماشای آن می روند و هیچ مانعی برای حضور زنان ندارند.

بنابراین با گذر از این سوال که آیا زن با قرار گرفتن در ساخت های اجتماعی مردانه، اجتماعی خواهد شد؟، جای این سوال باقی است که زن محجبه در چه ساخت های اجتماعی متناسب با شخصیت خود می تواند قرار گیرد؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی